icon-mail icon-favorite icon-favorite-fill icon-arrow-down icon-arrow-right icon-arrow-left icon-location migros icon-head-search icon-head-hamburger icon-arrow-down icon-circle-close icon-head-user icon-proposal-right icon-proposal-left icon-dining icon-store icon-military icon-place icon-recipes-time icon-recipes-dining icon-social-facebook icon-social-twitter icon-social-instagram icon-social-youtube icon-social-linkedin icon-plus icon-sgare icon-missing icon-check icon-filter icon-sort icon-flag icon-flag icon-eat icon-fire icon-people icon-room icon-din icon-list icon-barbecue icon-pan icon-bakery icon-pot icon-pot-small
Temel Besin Ögeleri

Temel Besin Ögeleri

Kırmızı et yaşam kalitemiz için yüksek protein ve önemli mikro besin öğelerini içerir. Aynı zamanda yapısında bulunan yağ omega 3 içermektedir.

Yüksek protein ile birlikte aynı zamanda 100 gr kırmızı et; günlük vitamin ihtiyacımızın %25'ini, mineral ihtiyacımızın %10'unu karşılayacak seviyededir.

Kırmızı et, sağlıklı bir yaşam için gerekli olan esansiyel aminoasitleri içerir.

Protein ve Aminoasidler

100 gr çiğ kırmızı et yaklaşık 20–25 gr protein içerir. 100gr pişmiş kırmızı et 28-36 gr arasında protein içerir. Pişmiş etin daha yüksek protein içermesinin nedeni, etin yüksek miktarda (%70) su içermesidir. Pişirme sırasında bu suyu kaybeder ve protein konsantre hale gelir. Kırmızı etin yapısında bulunan protein %98 sindirilebilir proteindir. Et proteini zorunlu olan tüm aminoasitleri (lisin, tironin, methiyonin, fenilalanin, triptofan, lösin, isolösin, valin) içermektedir.

Yağ

Kırmızı ette görünür yağlar trimlendiğinde kas çeşitlerine göre yapısındaki yağ oranı %7 - %25 arasında değişmektedir.

Vitaminler

Karaciğer, vitamin A ve folat için çok iyi bir kaynaktır. Vitamin D içinde günlük ihtiyacımızın yaklaşık %12–25’ini karşılamaktadır.

Mineraller

Kırmızı et günlük demir ve çinko ihtiyacımız  için çok iyi bir kaynaktır. Günlük ihtiyacımızın en az üçte birini karşılayabilmektedir. Kırmızı etin yapısında bulunan demirin emilimi oldukça iyidir. Aynı zamanda etteki çinkonun emilimi birçok gıdaya göre %50 daha iyidir. Selenyum için de et çok iyi bir kaynaktır.